Er bestaan verschillende beelden in de Nederlandse samenleving rondom de kwaliteit van onze zorg. Die beelden zijn heel gevarieerd: van veel te duur tot kapot bezuinigd en van wereldtop tot mensonwaardig. Kennelijk is wat we onder ‘goede zorg’ verstaan niet zo helder, net zomin als naar wie we moeten luisteren. Wie mag het zeggen? Binnen het domein van Specialistische thuisondersteuning proberen wij door middel van verschillende facetten de kwaliteit van zorg hoog in het vaandel te houden.

Wij beseffen dat de in de (be)levende ervaring van de client de kwaliteit van zorg nooit valt te garanderen daarom proberen wij voortdurend te reflecteren op onze ondersteuning. Dit doen wij vanuit verschillende invalshoeken:

Scholing & super- en intervisie
Onze medewerkers zijn MBO, HBO en Universitair geschoold op onder andere het gebied van Sociaal Werk, GGZ-agoog en Geestelijke Verzorging.

HKZ Keurmerk

Het keurmerk van HKZ (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) staat voor duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn: onafhankelijk en betrouwbaar. Met het HKZ-keurmerk kunnen organisaties en praktijken laten zien dat zij serieus werk maken van kwaliteit van zorg en dat ze voldoen aan de eisen die daaraan gesteld worden door klanten, professionals en relevante stakeholders. Een organisatie met het HKZ-keurmerk heeft intern de zaken goed op orde, stelt de klant centraal en werkt voortdurend aan het verbeteren van de zorg- en dienstverlening.

Privacy

Straathoekwerk Leeuwarden neemt de beveiliging van uw persoonsgegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Om intern toezicht te houden op, en de organisatie te adviseren over de juiste en zorgvuldige omgang met persoonsgegevens heeft Straathoekwerk Leeuwarden een onafhankelijke Functionaris Gegevensbescherming (FG) aangesteld. De formele communicatielijn van Straathoekwerk Leeuwarden naar de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) met betrekking tot vragen en klachten over de verwerking van persoonsgegevens lopen via de FG. Ook als u gebruik wilt maken van uw rechten zal dit door de FG worden behandeld. Als u vragen of opmerkingen over de verwerking van persoonsgegevens heeft, neem dan contact op via info@straathoekwerkleeuwarden.nl of het contactformulier op de website.

 

In principe zijn er geen kosten verbonden aan het gebruik van uw recht, tenzij er sprake is van buitensporigheid of een ongegrond verzoek. Verzoeken zullen normaal gesproken binnen een maand beantwoord worden. Als dit voor ons onvoldoende tijd is om uw verzoek goed te kunnen behandelen, dan hoort u dat van ons binnen een maand. Wij laten u dan weten wanneer het verzoek afgehandeld zal zijn. De maximale termijn is drie maanden. Om te kunnen controleren of wij persoonsgegevens verstrekken aan de juiste persoon vragen wij u zich te legitimeren.

Klachtenprocedure van Straathoekwerk Leeuwarden

Uiteraard doen wij er alles aan om de zorg zo goed mogelijk en naar jouw tevredenheid uit te voeren. Ondanks onze inspanningen kan het voorkomen dat je niet tevreden bent. Wij bieden je daarom drie mogelijkheden om je klacht bij ons kenbaar te maken.


Melden bij medewerker van Straathoekwerk Leeuwarden 

Als je een klacht hebt kun je dit direct melden bij één van onze medewerkers. Deze zal de klacht met jou bespreken en samen met jou naar een oplossing zoeken. Kom je er samen niet uit, dan kun je de klacht schriftelijk indienen bij de directie van Straathoekwerk Leeuwarden (via: info@straathoekwerkleeuwarden.nl). Er wordt dan binnen 5 werkdagen telefonisch contact met je opgenomen. De directie zal met jou in gesprek gaan over je klacht met als doel deze naar tevredenheid op te lossen.

Vanzelfsprekend heeft u altijd het recht om rechtstreeks contact op te nemen met onze onafhankelijke externe klachtenfunctionaris zonder tussenkomst van Straathoekwerk Leeuwarden. 

 

Externe klachtenfunctionaris

Is je klacht onvoldoende opgelost, of duurt de afhandeling van jouw klacht langer dan zes weken, dan kun je je klacht indienen bij de externe klachtenfunctionaris van Straathoekwerk Leeuwarden. De klachtenfunctionaris zal je advies geven met betrekking tot de indiening van een klacht en kan jou eventueel bijstaan bij het formuleren van de klacht en het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing te komen. Het doel is om klachten zoveel mogelijk in een vroegtijdig stadium gezamenlijk op te lossen zodat een formele (schriftelijke) klacht wordt voorkomen. Vanzelfsprekend heb je altijd ook het recht om rechtstreeks je klacht in te dienen bij de externe klachtencommissie van De Zorgprofessional. 

 

Je kunt contact opnemen met de externe klachtenfunctionaris van Straathoekwerk Leeuwarden via 0341 745 459 of vul op https://www.dezorgprofessional.nl/geschillenregeling het klachtenformulier in. 

 

Geschilleninstantie 

Lost een gesprek met de klachtenfunctionaris het probleem niet op? Dan kun je het geschil voorleggen aan de geschilleninstantie. Geschilleninstantie De Zorgprofessional voorziet in een onafhankelijke geschillencommissie die geschillen behandelt van cliënten (en hun naasten) over de zorg van zelfstandige zorgaanbieders en zorgaanbieders.


Voor meer informatie over de klachten- en geschillencommissie, kunt u onderaan de website het uitgebreide regelement bekijken.

Share by: